Monday, November 15, 2010

dOa X LupEee.. :)


Allahumma nawwir bilkitabi basoriwashroh bihisodri wastamil bihi badaniwa atliq bihi lisani wa qawwibihi janani waasri’ bihi fahmi waqaubihi ‘azmi bihaulika waquwwatika fainnahu lahaulawala quwwata illa bika ya arhamarrahimin.  Allahummas taw da’tuka ma ‘allamtanihi fardudhuila ‘inda hajati ilaihi wala tansanihi ya rabbal ‘alamin…

Ertinya:
“Ya Allah, terangilah pandangan saya dengan AL Qur’an. Dan dengannya lapangkanlah hati saya dan dapatlah kirannya beramal dengannya. Lancarkanlah lidah saya dalam mengucapkannya, dan teguhkanlah hati saya dengannya, dan percepatkanlah kefahaman saya dengannya serta teguhkanlah saya dengannya. Dengan sebab daya dan kekuatan-Mu, karena tiada daya untuk melakukan taat dan tiada upaya untuk menjauhkan maksiat, melainkan dengan pertolongan-Mu, ya Tuhan Maha Pengasih sekalian yang berkasih sayang, Ya Allah saya menitipkan kepada-Mu ilmu yang telah engkau ajarkan kepadaku, maka perkenankanlah kirannya Engkau mengembalikannya lagi kepadaku ketika saya membutuhkannya. Dan janganlah hendaknnya Engkau melupakannya, Wahai Tuhan Semesta alam.”


Haaaa...klu xnk lupe, amalkan la doa ni ea.. :)
insyaallah kte dpt elakkan diri kte drpd lupe..maklum r kte ni kn tekenal ngan penyakit lupe...huhuhu

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home